Droogt de was ook sneller, als je een vochtvreter in dezelfde ruimte plaatst?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
5.7K

Het beste antwoord

De vocht uit de was moet wel weg kunnen. Anders wordt de luchtvochtigheid in de ruimte erg hoog en droogt de was vervolgens minder. Dit kan je oplossen door bijv een raam open te zetten, zodat het kan luchten. Een vochtvreter zal ook enig effect hebben. Is echter wel een dure oplossing. Beter is het om voor voldoende ventilatie te zorgen.
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

De meeste vochtvreters kunnen maar een beperkte hoeveelheid vocht opnemen. In was zit heel veel vocht dus voordat dit droog is is je vochtvreter al volgevreten. Nee dus.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik denk niet dat een vochtvreter voldoende opzuigcapaciteit heeft. Een ventilator langs / door de was laten blazen helpt wel (zelf een keer geprobeerd)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ha, die Geejeetje;

Nee, als je je was niet buiten kunt drogen is een goed geventileerde ruimte de beste optie.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Of een luchtontvochtiger, elektrisch werkt erg goed
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Warmte en droge lucht werkt het snelste. Het beste is om ergens in de buurt van de was het raam een klein stukje open te houden, de vochtige lucht trekt naar buiten.