Wat is de latijnse naam voor Bonte Klimop

De Latijnse naam voor BONTE klimop. Klimop weet ik, maar BONTE klimop?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.7K

Antwoorden (3)

De bonte klimop is een cultuur variëteit van de 'gewone' klimop en is dus in het eerste gedeelte van de latijnse naam het zelfde bijv: Hedera helix 'Glacier'

Toegevoegd na 42 seconden:
Waarbij 'Glacier' dus staat voor de bonte variëteit.

Toegevoegd na 7 minuten:
Al zijn er meer hedera soortendie anders dan helix heten en waarvan er ook bonte varianten zijn die daardoor dus een andere latijnse naam zullen hebben dus eigenlijk is er geen specifiek antwoord op te geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor zover ik begrijp is bonte klimop gewoon een verzamelnaam voor alle klimopsoorten die meerkleurige bladeren dragen, zoals bijvoorbeeld de Hedera colchica 'Sulphur Heart' en de redelijk zeldzame Hedera nepalensis variëteit sinensis.

Groetjes, Patrick
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Van alle groenbladige planten kunnen spontaan bont-bladige vormen uit ontstaan, dit kan zijn wit of geel bont, bonte randjes, spikkeltjes, hartje, vlekken, strepen, of er een combinatie van.
Er bestaan honderden soorten ( variëteiten)!!!
Dus ook honderden verschillende namen, voor wat jij noemt een bonte klimop.