Sneeuwklokjes op een droge plek onder een boom poten?

Kunnen ze op een droge plek dichtbij een boom gepoot worden?

In de buurt van die plek groeien wel een paar krokussen, maar de plek waar de sneeuwklokjes moeten komen is droog en er groeit niks. (ook bijna geen onkruid)

De sneeuwklokjes komen uit een andere tuin en zijn dus vers.

Gaat het zonder aanpassingen lukken?
Moet ik wat grond afgraven en vervangen door tuinaarde/potgrond?
Is het daar te droog en gaat het gewoon niet lukken?

Als sneeuwklokjes niet zouden kunnen, kunnen krokussen dan wel, of maakt dat niet uit?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Ik heb ze in mijn vorige tuin onder een boom weggehaald en ze er hier weer onder geplant. Dat ging prima en we hebben er ook nog een nieuwe lading naastgezet, en ok dat gaat prima dus ik zou zeggen dat kun je rustig doen, zonder al te veel er aan te veranderen. Het is natuurlijk wel zo dat er aarde genoeg moet zijn om de bolletjes te poten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Sneeuwklokjes houden niet van droogte ook de bol is hier gevoelig voor erg dun.Dus kan wel maar zou wat goede grond meenemen en ze daar inzetten 10cm diep.Er zijn wel meer dan 10 soorten.En krokussen erbij zou ik zeggen staat mooi .En volgend jaar weer meer ,want ze vermeerderen zichzelf .Komt vast goed!!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk, ik dacht dat er maar 1 sneeuwklokje was, maar er bestaan zelfs paarse:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Galanthus
(beetje lelijk die paarse)