Welke maand kan je het best beginnen met het kweken van een wietplant?

In het geval van een stekkie of een zaadje

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.7K

Het beste antwoord

Als je buiten gaat kweken, dan levert dit planten op, die erg weinig werkzame stof bevatten ( THC). Verwacht dus niet dat je er zware joints van kan draaien. Daar zijn de Hollandse zomers gewoon niet zonnig genoeg voor. Als je er desalniettemin voor kiest, om buiten te gaan kweken, dan kan je nu al beginnen. Er is geen nachtvorst meer, dus de groei kan van start gaan.

Als je binnen gaat kweken, dan maakt het allemaal niet meer uit, wanneer je van start gaat. Binnen zijn immers de condities te sturen.
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Top! Bedankt voor je reactie ;)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Er is geen nachtvorst meer op dit moment, maar het is nog geen IJsheiligen geweest dus het kan zomaar weer een nachtje de kop opsteken. Als je niet vorstbestendige planten buiten hebt staan hou dan goed het weerbericht in de gaten.

Andere antwoorden (2)

wat betreft het buiten kweken: stekjes hard ik een paar dagen af, en vervolgens zet ik ze half mei buiten.
als je zaad hebt kan je nu binnen gaan voorzaaien, ook deze plantjes kunnen na afharden half mei naar buiten.
meestal haal ik de eerste week van oktober de oogst binnen.
succes!
Rieneke1
13 jaar geleden
Je kunt nu beginnen. Als je gebruik maakt van lampen kan dat zelfs het hele jaar door maar daar komt dan wel het e.e.a. bij kijken.
Je kunt nu zaaien en als de plantjes een 2e of 3e vertakking hebben kunnen ze in de volle zon. de plantjes kunnen naar buiten vanaf IJsheiligen, dat is ongeveer half mei, dan weet je zeker dat ze geen prooi worden van de nachtvorst. De planten binnen op de vensterbank houden kan nadelen hebben, ze worden heel groot (dus ook de buren en mensen op straat kunnen je planten aanschouwen) en ze kunnen sterk ruiken.
Over het algemeen (eigen ervaring) zullen planten die gewoon buiten staan in de Nederlandse zon genoeg werkzame stoffen bevatten, zeker als je bedenkt dat moderne weedplanten al vreselijk veel HTC bevatten.