hoelang zit een eend op een nest?

we hebben een eenden nest in onze tuin en ik vroeg me af hoelang het duurt voordat het nest is uitgebroed?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.6K

Antwoorden (1)

Het vrouwtje legt de eitjes, meestal elke dag 1 ei. De eieren zijn wit
Daarna trekt ze dons uit haar eigen verenpak en legt ze die op de eieren
Nu begint het vrouwtje te broeden: 30 dagen lang.
Het vrouwtje gaat enkel van het nest om te eten en drinken. Maar intussentijd worden de eieren warm gehouden
door het dons die zij op haar eieren gelegd heeft

Na die 30 dagen komen de kuikentjes uit het ei.
Na 1 à 2 dagen verlaten zij het nest, maar als de moeder de kuikens roept, komen ze terug...