Weet iemand hoe je de naam van planten kunt opzoeken??

Ik moet een plantnaam zoeken van een plantje met mini hartjes tenminste lijken op hartjes ze zijn allemaal groen
En voor de rest een mini sparreboompje van ongeveer 6cm en dat is heel dun, voor de rest alleen maar groene planten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
3.7K

Antwoorden (4)

Een bloemenflora.
(volgens mij heette dit zo)
Het is een gigantisch dik boek waarbij je stappen moet volgen bijvoorbeeld: zijn de blaadjes gezigzagd of gaaf.
Tot je bij de bloemsoort komt volg je die stoppen ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
begin hier op deze link:
http://www.soortenbank.nl/soorten.php?soortengroep=flora_nl&menuentry=tekstsleutel

je krijgt dan elke keer 2 of meer keuzes, die steeds specifieker op de plant ingaan.
lees elke vraag goed en geef het goede antwoord.
als je twijfelt, lees de helpteksten bij de vraagstelling.
als je een antwoord helemaal niet zeker weet, kies dan wat en kom je dan verkeerd uit, ga dan terug en kies het andere antwoord.
aan het einde van de rit krijg je een plaatje en informatie over de plant die je hebt gekozen.. hopelijk is het de goeie!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Rieneke1
12 jaar geleden
wat een goede tip bananenman, hij staat bij m'n favo's nu, +
zoek je het herderstasje:
Plaatje bij antwoord
fremar
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
knap dat u het heeft gevonden, een plusje daarvoor, maar de vraag is toch echt op welke manier hij het kan vinden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+
Soms kom je er niet uit ,is dat zo ga dan naar groen info.com dit is een tuinforum die een indentificatie van planten en bloemen hebben.Stel daar je vraag als je het echt niet weet liefst met een foto en je zal zien daar weten ze het.!!