Hoe lang duurt het voordat er iets gebeurd na het juist planten van een avocado pit?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

1) pit goed wassen met zuiver water om avocadopulp te verwijderen
2) pit laten drogen op de vensterbank tot de bruine pel er makkelijk vanaf
kan gehaald worden (wordt bros)
3) de onderkant van een doorschijnende (dus NIET groene, blauwe of rode)
petfles afsnijden (15 cm) en een paar gaatjes in de bodem maken: zal dienen
als mini-serre
4) goed doorlaatbare grond (zonder de pit natuurlijk) gedurende 2 maal 5
minuten in de microgolf plaatsen in een plastic zak op volle capaciteit: om
schimmels en eventuele schadelijk ongedierte te doden voor het planten.
5) de aarde laten afkoelen en in een plastic bloempot doen. Bedek eerst de
draigneer gaatjes onderaan met wat potscherven. Kies de doorsnede van de pot
zodanig dat de petfles-serre er op past.
6) de pit in het midden van de pot HALF in de grond zetten met de stompekant
naar onder.
7) lichtjes begieten: vochtig, niet kliedernat
8) petfles-serre over de pot zetten en zelfs een beetje in de aarde drukken
voor de stabiliteit
9) op de vensterbank zetten.

En nu jouw vraag ;; de avocado begint te groeien kunnen er heel wat weken voorbij
gaan: tussen 3 weken à 2 maanden is mijn ervaring.
Geduld is dus geboden! Dat is dus heel verschillend
Als de pit begint te splitsen bovenaan, dan gaat het vlug.
De petfles verwijderen als de stek de bovenkant bereikt.
Grond steeds vochtig houden, niet nat.

success