Is het waar dat koffiedrats goed is voor je bloemen en groenten in de tuin?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Voedingsstoffen zullen er amper in zitten, dus heeft het niet zo veel waarde voor je plantjes, wel kan je het op je composthoop gooien en die compost die je daar van krijgt, kan weer je groente tuin in.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
he ed ik gooide het al op de compost hoop maar gezien een ander antwoord ga ik het nu in de tuin gooien en maar hopen dat de katten een beetje uit mijn tuin blijven, niet dat ik het erg vind maar de honden van me zijn dol op katten poep en dat vind ik weer wat minder +
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou tegen de katten haalt niet zo veel uit hoor, kleine stokjes prikken op de open plaatsen tussen je planten, helpt een stuk beter.
Het tuincentrum heeft van die kleine groene stokjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor de tip

Andere antwoorden (3)

Koffiedrab is voornamelijk goed tegen slakken en dat is dan weer wel goed voor de groenten en bloemen in de tuin.

Toegevoegd na 1 minuut:
Hmmm als ik zo google op koffiedrab als compost, dan zie ik dat het veelvuldig gebruikt wordt.
In ieder geval rozen, heide en rodondendrons schijnen er goed op te groeien.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bedankt voor het googelen +
Inderdaad koffiedrab vinden de slakken niet prettig om zich overheen te verplaatsen.
Koffie drab is van oudsher iets tegen de katten die hun behoefte doen in het zwarte zand van de tuin (en altijd bij de buren!!)
Katten vinden het vreselijk die fijne korreltjes tussen hun tenen. En als katten niet bij je bloemen komen, groeien ze beter en worden ze dus niet 'onder geploegd'door de katten die hun behoefte doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik gooide het altijd op de compost hoop maar van af nu ga ik he took in de tuin gooien vanwege de vele katten die hier in de tuin poepen niet dat ik het heel erg vind maar mijn honden nemen als eerste een sprintje naar de tuin voor we gaan wandelen haha en dat vind ik wat minder +
Het is zeer goed voor de wortelen (peentjes)voordat men ze gaat zaaien hierdoor worden de plantjes niet op ge-eten door de rupsen en aaltjes ..