Bestaat er een natuurlijk middeltje tegen wolluis bij een olijfboom?

Ik heb mijn olijfboom al een aantal keer met Promanal-R tegen luis en spint behandeld, maar de wolluis (kleverige, witte pluisjes) komt steeds terug.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
12.7K

Antwoorden (1)

Indien je alleen de luis bestrijdt en de oorzaak waarom je luis krijgt niets aan doet, zal het telkens weer terug komen.
Ergens is er iets goed fout met het behandelen van je olijfboom.
Alleen in zwakke planten zal je wolluis krijgen, in gezond goed groeiende planten nooit.
Staat hij nu buiten?
Is de grond niet te nat ( droog)?
Krijgt hij voldoende organische mest?
je kunt spuiten met een mangesel van
een deel zachte zeep
een deel spiritus
een deel water
Doe het mengsel in een klein plantenspuitje en zet hem op een straaltje, dan kan je beter richten en kom je overal waar je luizen ziet zitten.
Die moet je nat spuiten.
Dat valt niet mee, want de wolluizen zijn enigzins waterafstotend.
Ook kan je eerst met een kwastje de wolluizen er af borstelen en daarna spuiten.