Middel tegen wespen?

Ik werk al jaren op een terras midden op de Veluwe, dit jaar hebben we erg last van wespen. We hebben alles al geprobeerd van kruidnagel in water tot koffie laten smeulen maar niks werkt er tegen. De wespen bestrijding is al geweest en heeft een aantal nesten weggehaald maar we kunnen er niet meer ontdekken.
Heeft iemand tips tegen wespen? Alvast bedankt!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

Het zal problematisch worden waar je het neer moet zetten, maar een bakje water met ammoniak helpt echt tegen wespen!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje, we gaan kijken of dit een mogelijk is!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Succes! Weg met die irritante beesten;-)

Andere antwoorden (4)

Als het voor je eigen bescherming is zou je wespenmelk kunnen gebruiken.
Verkrijgbaar bij de drogist.
Wit met groen opschrift
Ben alleen de naam vergeten.

Toegevoegd na 3 uur:
Byebites wespenspray kost ongeveer 9 euro
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankje!! Had ik jog noet van gehoort! hoe werkt dat en wat moet je daarmee doen, in een bakje doen en op de tafels zetten?
En Is het niet giftig voor mens en dier i.v.m eten en drinken op het terras..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
* nog niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Sorry bedrijp je antwoord nu pas. Net zoiets als muggenmelk, Dankje!!! Voor mezelf is het ook erg vervelend ja!
Ik zou ze proberen ergens anders heen te lokken met siroop. Knip een fles doormidden doe het bovenste gedeelte ondersteboven in het onderste gedeelte en doe er siroop in. Dan zit de wespen vast in de fles als ze op de siroop afgaan
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je wat aan onderstaande site.

Het lijkt me ook handig om een paar vacuum zuigers in voorraad te hebben, misschien kan ieder personeelslid er een bij zich hebben. (en ook weet hoe deze werkt)

Wanneer iemand gestoken wordt, gelijk angel verwijderen met vacuumpomp.
Plaats van steek nat maken, paracetamol nat maken en op de steekplaats plakken.
Met een paar min. is de pijn weg.

Let op een terras met manier van serveren.
Zorg voor voldoende viltjes, die evt. over een glas gelegd kunnen worden.
Frisdrank met rietjes,
Bier niet in een flesje, met het risico dat iemand een slok uit een fles neemt. (of informeer klanten dat er veel wespen zitten)

Wanneer iemand in de nek, keel, lip, mond, tong is gestoken, kan dit levensgevaarlijk zijn i.v.m. verstikking.

Zou bij een arts even informeren, HOE en wat te handelen als iemand op bovenstaande plaatsen is gestoken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kijk eens op wespenvrijterras.nl.