ik heb allemaal slakken eitjes in het gras hoe krijg ik ze weg?

ik wil weten hoe ik van de eitjes af kom voordat er nog meer slakken uit komen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Tuin
1.9K

Het beste antwoord

Vrijwel alle jonge slakjes worden door de vogel, kikkers en padden opgegeten, dus maak je je ten onrechte bezorgt.
En wil je toch wat doen, schep ze er met een lepel uit het gras, of sla er met een hamer op.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
'Mamma, wat doet die meneer daar met een hamer op het gras?' 'Hij is de slakkeneitjes aan het doodslaan, niets aan de hand dus'.
Cryofiel
12 jaar geleden
LOL Krekatos! Enneh... je zal maar in een villa wonen, met een enorm gazon rondom...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
krekatos, het dood slaan van slakkeneitjes met een hamer, ligt in het verlengde van deze toch wel wat onzinnige vraag.
Zeg ik alleen je moet ze met een lepel er uit scheppen, dan krijg ik misschien de reactie, dat is zo veel werk voordat ik ze allemaal heb, dus dan gewoon de klauwhamer gepakt en slaan maar!! :-)))
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Laatst had iemand het over buren die het gras stofzuigden, bleek kunstgras te zijn, maar wie weet is dat ook een optie, of een bladzuiger of zo.
Cryofiel
12 jaar geleden
Ja, kunstgras, met kunstslakken.
;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Leggen de hoogovenslakken ook eitjes?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij Xenos hebben ze van die minigrasmatjes met madeliefjes, misschien is een matje met slakken ook een idee :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Met of zonder huisje?
Moeten ze wel geen madeliefjes lusten! :)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goor. :P
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goor of niet goor, in mijn tuin zitten slakken die ze de segrijnslak noemen, ook wel de kleine wijngaardslak.
In het verre verleden brachten de Romeinen ze mee naar ons land, om ze uit te zetten in de natuur.
later werden ze weer gevangen en zorgde ze voor hoogwaardig voedsel!
Het is dus een prima eetbare slak, dus moest ik dat ook eens proberen en waarachtig hij smaakte prima!!
Dus ook de slakkeneitjes!!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De segrijnslak heet dat ook wel 'kleine wijngaardslak'.
Die zie ik de laatste jaren trouwens heel veel, en die klassieke tuinslakken veel minder.

Andere antwoorden (2)

mischien helpt grasmaaien? dat ze door de messen kapot gaan
suc6
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dump een zak zout over je gras heen,

winter komt er toch aan dus dan gaan ze wel dood van de kou