Heeft er iemand ervaring met het zaaien van quinoa?

Ik eet het graag, experimenteer graag met planten en heb een kleine groentetuin… en ik heb wat quinoa… maar geen Andesklimaat...

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Waarschijnlijk groeien alle ganzenvoet-achtigen uitstekend in ons nederlandse klimaat, maar met quinoa heb ik nog geen ervarig. Maar het lijkt me geen enkel probleem alleen hoe kom je aan het goede zaad? Waarschijnlijk is de plant een z.g.n. vorstkiemer, dat wil zeggen dat het zaad eerst een koude periode (vorst) moet meemaken om te kiemen. Hoor ik het nog van je ik ben erg benieuwd hoe het gaat.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
ik kreeg al ergens het advies om het zaad twee weken in de vriezer te leggen en daarna in de koelkast laten ontkiemen... ik ga het proberen en kom er wellicht later op terug

Andere antwoorden (2)

Ik weet niet wat voor soort ganzenvoet je hebt, maar er komen in de Benelux ook soorten voor, heb die even voor je opgezocht, zie link. Dus misschien heb je geluk... Anders wens ik je succes met het creëren van een hooggebergte klimaat in je tuin ;)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Ik weet dat het product een mogelijke kanshebber is om als voedergewas in de biologische veehouderij gebruikt te gaan worden. Als je hier geen antwoord zou krijgen zou ik mij, als ik jou was, richten op forums voor veehouderij, gewassen teelt.

Hoop je bij deze toch iets op weg geholpen te hebben...