Hoe krijg ik veel bloemen in een petunia? (zie foto voor voorbeeld)

Ik wil een hanging basket vullen met petunia.
Wanneer ik de planten zie die ze bij Intratuin verkopen, denk ik niet dat die er ooit zo uit gaan zien als in bijgevoegde afbeelding.

Heeft iemand een idee hoe ik zo dicht mogelijk bij dit resultaat kan komen?
Is dit een specifiek soort?

Picture for question
12 jaar geleden
in: Tuin
18.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga toch eens werken.
walter
12 jaar geleden
Zegt mevrouw ik-zit-de-hele-dag-te-F5'en-op-GV ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Yvke1983: waar slaat die reactie op?
walter
12 jaar geleden
Hippo, yvke1983 is mijn collega..dus die weet dat ik onder werktijd hier vragen stel ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
walter: en hoe komt het dat yvke1983 dat ziet? ;p
walter
12 jaar geleden
Lol, vandaar mijn reactie ;-)
Maar het was toeval :p
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Goeiesmorgens! Weer een GVda.. ehh werkdag!
walter
12 jaar geleden
+1 vind ik leuk

Het beste antwoord

De specifieke soort die hier op de foto te zien is, is de Surfinia. Een uitbundige bloeier, die graag wat mest wil, van tijd tot tijd, om die bloei te garanderen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Tot aan de winter iedere week vloeibare mest in het gietwater doen en verders iedere dag water geven, ook als het regent.
En natuurlijk op een zonnige plaats.
De plantjes die je nu koopt zijn nog erg klein, maar het is ook nog erg vroeg.

Toegevoegd na 1 minuut:
Er is speciale vloeibare mest voor je Surfinia's.
Dan weet je zeker dat je de goede hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
naast voldoende (veel) water geven en voldoende voeding, haal ik ook dagelijks de uitgebloeide bloemetjes er uit voor een lange rijke bloei.
Rieneke1
12 jaar geleden
Dit is niet één plant in een bak, maar dit is een basket vol met Petunia's/Surfinia's. Het is domweg een kwestie van véél planten in de bak plaatsen.
Voedzame grond, veel zon, liefst niet extreem heet (dan kunnen ze tijdelijk stoppen met bloeien), regelmatig vloeibare voeding in het gietwater, liefst de grond mengen met waterkristallen die vocht kunnen vasthouden voor de drogere periodes, en dan kun je wel degelijk een zee aan bloemen krijgen.
'Wave’ (blijft vrij laag, zou ik niet kiezen voor een basket), ‘Supertunia’, ‘Cascadia’ en ‘Surfinia’ zijn 'zelfreinigend' (ofwel: uitgebloeide bloemen vallen er vanzelf uit), bij andere soorten moet je de uitgebloeide bloemen verwijderen.
Hier vind je meer info over de verschillende types: http://gardening.about.com/od/plantprofiles/tp/Petunia_Choices.htm