In een zachte winter kunnen veel rozen nog tot tegen de kerst bloeien, dus ook groeien. ( afgelopen herfst- begin winter)
In een zachte winter blijven veel soorten wintergroen, of half wintergroen., vooral de klimrozen.
Gaat het alsnog hard vriezen, dan bevriest het blad.
Daarom vallen rozen niet onder de wintergroene planten, maar zijn het vaak wel.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Ze zijn winterhard, maar niet wintergroen:

http://huis-en-tuin.infonu.nl/tuin/53599-rozen-new-dawn-schneewittchen-en-the-fairy.html
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alleen plastic rozen. Echte rozen laten hun blad vallen zodra het flink koud wordt (en stoppen ook met bloeien, als ze dat nog doen - vorig jaar zag ik in december nog rozen bloeien).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zit soms in december nog veel blad aan,en ook nog bloemen.maar als het flink gaat vriezen zijn ze helemaal kaal.Maar ja,je snoeit ze in het voorjaar toch hele maal terug,en dan kan je in de zomer weer genieten.
burgos
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt er wel aan welke rozen natuurlijk, klimmers en zo hoef je niet te snoeien, en die bloeien toch wel ;-)