Kan ik Gif spuiten op onkruid?

Ik heb zeer veel onkruid in mijn tuin tussen de tegels en krijg deze niet weg. Nu wil mijn vader gif gaan spuiten tussen de tegels en dat het over 2 weken weg is. Nu sta ik daar niet achter omdat ik een jonge dochter heb die het leuk vind om buiten te spelen. Mijn vader zegt dat het niets uitmaakt , alleen op het moment van besproeien van de gif ik en mijn dochter binnen moeten blijven. Maar het moet volgens hem niets uitmaken voor de rest van die weken. Nu heb ik een discussie met hem over het wel of niet doen! ik weet echt niet of het zo schadelijk is ja of nee.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
7.7K

Antwoorden (5)

ja hoor dat kan heel goed, daar heeft onkruid een hekel aan, maar ook huisdieren, tuinvogels, en je kindjes!!!!!
Neem nu maar gewoon een fles schoonmaak azijn, zelfde hoeveelheid water er bij, alles in een gieter en over het onkruid heen, liefst met zonnig weer, voor het avond is, is het dood!!!
Dus a.u.b. nooit gif spuiten !!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
juist ed, en je gunt de kindjes van je kindjes toch ook een wereld die niet vergeven is, +
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat lijkt me inmiddels al niet meer mogelijk. ;-(
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@eddijst, zit je in een dip?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ben alleen realistisch.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
oef
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ons gif is al doorgedrongen tot de noord en zuidpolen, tot op de bodem van de oceanen, tot in de planten en dieren, dat is dus inderdaad OEF!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ Ed, Ik heb het toevallig gister met azijn gedaan en weg het onkruid,het was er een perfecte dag voor,dus ik heb (zoals gewoonlijk) NIET meegewerkt aan OEF!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Weet je vlindertje, veel mensen geloven het niet, maar azijn werkt geweldig!!
Dus geen OEF!!
Ik zou het niet doen,veel milieu vriendelijker is azijn te spuiten tussen uw tegels en op een dag ben je van je onkruid verlost.
fremar
11 jaar geleden
Als het jouw tuin is,
dan bepaal jij wat er gebeurt.
En als je er tegen bent, dan laat jij je vader dat niet doen.

Je kunt een beetje onkruid tussen de tegels accepteren.
Het staat leuk, een beetje groen tussen die tegels.

Of je borstelt het weg.
Zie afbeelding.
Werkt prettig en je hoeft niet te bukken.

Ik heb pas een extra borstel bij de Wibra gekocht, niet duur.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat lijkt me geen goed idee!
er zijn veel betere manieren, biologische niet giftige, om het probleem op te lossen:
uit onderstaande bron, dus een paar "oma-weetjes":

Gebruik het kookwater van de aardappels als onkruidverdelger.

Onkruid tussen tegels is lelijk. Strooi er royaal keukenzout overheen en al het onkruid gaat dood.

Onkruid tussen de bestrating? Gewoon kokend water, zonder enkele toevoeging. Het onkruid "verbrand" en gaat dood. Vervolgens is het makkelijk te verwijderen.

Groene aanslag en onkruid tussen bestrating is heel eenvoudig te verwijderen door royaal strooizout over de bestrating te strooien en vervolgens flink water eroverheen te gieten of sproeien (of wachten tot het een paar keer geregend heeft), alles lost zich dan vanzelf op.

Tussen de tegels verwijderen 1 liter schoonmaakazijn en een scheut afwas mengen doe ik al jaren blijft weken weg.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
zout is niet zo lekker als het daarna tussen de plantjes in je border loopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Onkruid tussen tegels IS lelijk?? Het heet alleen maar onkruid omdat het vanzelf opkomt maar daarom hoeft het toch niet persé lelijk te zijn?!?! Persoonlijk vind ik dat er ook heel mooi onkruid is,die laat ik dan ook altijd staan, met mooie gekleurde bloemetjes tussen de tegels! Misschien had je die zin beter weg kunnen laten dan was ik het "helemaal"met je eens geweest;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
jammer dan vlinder en ik heb het al zo "eindeloos" gelezen, om alle rare zinnen en herhalingen er uit te halen! :)))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daarom hierbij toch je welververdiende + jodokus :-))
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel vlinder!
Antwoord op je vraag: ja hoor, dat kan je best; dat kan iedereen, is niet zo moeilijk..... maar dat is dus niet wat je bedoelt ;-)

Jij vindt het gevaarlijk vanwege je dochter en dat kan ik me goed voorstellen en bovendien: het is jouw tuin, dus jij bepaalt wat er gebeurt lijkt me?
Naast de al gegeven oplossingen: een heel goed apparaat om onkruid tussen de tegels te verwijderen is de onkruidbrander. Heb hem zelf ook en vind het ideaal!!
Het is snel gedaan, je kunt gewoon rechtop blijven staan, geen ingewikkelde toestanden en geen gif!!
Er zijn ook wat nadelen: het ding kost geld, je moet hem regelmatig gebruiken omdat het onkruid terug komt en het stinkt enorm als de plantjes verbranden.
Daartegenover staat, dat je in de buitenlucht bezig bent, dus die geur is zo weer weg.

Info:
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4ACEW_nl___NL413&q=onkruidbrander
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wendy je bent vergeten erbij te zetten dat het milieuvriendelijk is ( las ik net ) misschien beter om dat nog aan je antwoord toe te voegen! Heb ik ook nog een vraagje,hoe vaak moet je het butaan gaspatroon vervangen?
Groetjes vlindertje
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie!
Over dat milieuvriendelijke.... ik twijfel daaraan.
Je gebruikt natuurlijk een gaspatroon.... dat gooi je na gebruik weg.... milieuvriendelijk??? Ik vind het niet echt....
Vandaar, dat ik dat niet erbij heb gezet. Vriendelijker dan gif wel, denk ik.
Dat gaat best wel lang mee. Ik denk dat ik er 2 gebruik in een jaar. Herfst en winter doe ik niks aan het onkruid ;-). Ligt er ook aan hoe vaak je het gebruikt en hoe groot het oppervlak is, dat je behandelt.