Graag wil ik van flinke onkruid begroeiing in mijn tuin af. Welk gif kan ik makkelijk maken/kopen om hier snel vanaf te zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.7K

Antwoorden (6)

Het meest milieuvriendelijk gif is schoonmaakazijn, besproei de plant met verdunde azijn (1 op 25).
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan best NaOH gebruiken. Natriumhydroxide. Dat is zeer efficient en breekt in de bodem weer af.
Gebruik zeker geen producten van Monsanto, zoals Roundup. Dat blijft jaren in de grond en is dus zeer schadelijk voor het milieu.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga eerst het onkruid met een grasmaaier kort maaien, dan is het grootste deel al weg.
De maaier op een lage stand zetten, en daarna het afgemaaide onkruid opruimen, omdat er mogelijk veel zaad in zit.
Nu heb je veel minder nodig om het restant dood te krijgen!
Hierna sproei je water met azijn over het afgemaaide onkruid.
Na enkele weken wat nog groen is, nogmaals besproeien.
Vergeet niet, dat alles wat je raakt, ook dood gaat.
Deze methode gaat super snel en kost weinig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ultima tegen onkruid, het is van ecostyle en verkrijgbaar bij tuincentra. Binnen een paar dagen resultaat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afdekken met ondoorzichtig plastic, bv landbouwplastic en dat de hele winter laten liggen.
Wat nog beter is dit stuk land met een machine omploegen en mesten liefst met koe-of paardenmest , afdekken met ondoorzichtig plastic en dat de hele winter laten liggen.
In de lente het beetje onkruid verwijderen met de methodes zoals genoemd (azijn e.d.)

Iets meer werk (de mest onder werken) maar
moet U eens zien wat een mooi stukje land erover blijft om prachtige planten, struiken en of moestuin erover blijft.

Veel plezier en succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Roundup evolution.
Eigenlijk nu te laat Moet in voorjaar als er groei in de planten zit. Het is herfst en de groei is er bijna uit.