Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Welke plantjes mag ik nu nog in de balkonbakjes planten zodat ik er plezier van heb in de herfst en winter?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

je zegt zelf al balkonbakjes, dus die zijn niet zo groot.
Planten in bakken zijn altijd meer kwetsbaarder dan de planten gewoon in de tuin.
Afgelopen winter is maar weer eens gebleken, dat winterharde planten in bloembakken, het toch niet redden en dood vriezen.
Bij strenge vorst, de bakken altijd op de grond zetten, tegen de gevel van het huis aan en e.v.t. sparrentakken( kersboomtakken) er overheen leggen.
In kleine bloembakken, zijn vooral de kleinbloemige violen zeer geschikt, veel van deze soorten, bloeien ook in de winter, met de hoofdbloei in het voorjaar.
Dan zijn er de winterbloeiende heide in veel soorten.
Ook veel winterbloeiende bollen zijn geschikt voor bakken, vooral de botanische crocussen en botanische tulpen en narcisjes en nog veel meer soorten.
Bij gunstig weer, bloeien de eerste al in Februari.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Winterharde violen, chrysant, herfstaster, siergrassen, skimmia, tongvaren, bijvoorbeeld.

Toegevoegd na 5 minuten:
Sierkolen, die geven ook veel kleur op het balkon. (zie in bron 3)
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Heideplantjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Afhankelijk wat voor balkonbakjes het zijn. Nu zou je al winterviolen kunnen zetten in diverse kleuren. Niet te lang mee wachten, kunnen ze nog aangroeien voor de vorst.
Verder kun je gebruiken wat blad houdende heestertjes zoals Gaultheria probumbens, Hebe in verschillende soorten. Ik weet de maat en de diepte niet. Of ze in de zon staan. Maar zorg wel altijd dat er water afvoer in de balkonbakjes zit anders "verzuipen"de plantjes
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank u voor de tips

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding