Wie weet er een handige site, waar je eenvoudig d.m.v. foto's kruiden en bloemen kan determineren?

Moet een grote (kruiden)tuin onderhouden, maar ken (nog) niet alle planten, daarom zou ik graag foto's zien en aan de hand daarvan de naam achterhalen...de meeste site's hebben namen op alfabetische volgorde maar dat schiet niet op...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Het beste antwoord

In tegenstelling met Ed heb ik wel een goede site gevonden.

De Nederlandse soortenbank.

Duidelijke beschrijving en mede vermelding of de plant bedreigd is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Handig! Bedankt!

Andere antwoorden (1)

Dat is onbegonnen werk.
Er leven in ons land, ongeveer 1500 wilde plantensoorten.
Bijna ieder wilde plant komt als zaailing op, daarna halfwas, dan bloeiend en daarna uitgebloeid met of zonder zaden.
Dus die 1500 moet je vermenigvuldigen met 4, dus moet je zoeken naar een site met 6000 foto's.
Maar veel planten zien er op verschillende grondsoorten er ook nog eens anders uit, maar ook de tijd van het jaar.
Een brandnetel b.v. ziet er in maart bij koud weer donker paars uit, maar is in de zomer gewoon groen.
Robertskruid is in de winter vaak vlammend rood van kleur blad en in de zomer ook vaak groen.
Dan heb je nog al die soorten tuinplanten die verwilderd zijn en eigenlijk tot de onkruiden horen.
Dus opzoeken op een site is erg moeilijk.
Mogelijk heb je meer aan een boekje.

Toegevoegd na 2 minuten:
Indien je wat meer weet over wilde planten, b.v. via een boek, wordt het een stuk makkelijker op een site gericht te gaan zoeken.