Kan mijn sering in de carport overwinteren?

Heb deze zomer een sering gekocht, die in een pot (teil) staat. Heeft nog niet gebloeid. Is het voldoende, als ik haar de winter onder/in de carport laat doorbrengen? Of is dit toch te koud? Of kan ik haar afdekken?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
in: Tuin
3.8K

Antwoorden (2)

De sering is van zichzelf winterhard, maar doordat hij in een pot staat zouden bij strenge vorst de wortels kunnen bevriezen . Zorg er in ieder geval voor, dat de grond niet te nat is en pak de pot eventueel in in noppenfolie, dan moet hij het kunnen overleven. Succes !
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank voor je reactie. Ik zal je tip ter harte nemen!
Een Sering, is een volkomen winterharde heester, die erg fors kan worden.
Tot wel 4 m.
In een teil, is er al heel snel te weinig voedsel en zal de Sering slechter gaan groeien, maar nog erger, hij bloeit dan niet meer.
Alleen dwergseringen zijn een stuk makkelijker.
De Sering in een pot/ teil, kan je gewoon buiten op je terras zetten, wordt het erg koud, zet hem dan uit de wind, tegen het huis aan, en doe wat noppenfolie om de teil heen.
Onder een open carport, tocht en waait het veel meer, dan op een terras.
Voor geen enkele plant erg fijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dan voor je reactie met uitleg. Ik kan hier wat mee en zal er rekening mee houden.