Is de plant op de foto een aardbeienplant?

Ik heb deze plant gekregen. De gever dacht dat het een aardbeiplant was maar durfde het niet met zekerheid te zeggen.

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Het duurt waarschijnlijk weer even totdat de foto's geladen zijn via de app!! Was bij een vorige vraag ook al.
Amadea
10 jaar geleden
Ze zijn zichtbaar, hoor. Maar lijken mij geen blaadjes van de aardbeiplant.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja, voor mij nu ook. Heb je een idee wat het wel zou kunnen zijn?
Amadea
10 jaar geleden
Nee, helaas. Hopelijk ziet Eddijst deze vraag ook, die weet het waarschijnlijk wel!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik wacht even af!
Rieneke1
10 jaar geleden
Ja hoor, gauw verpotten in een grotere pot en naar buiten ermee!
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Naar buiten? Vriest ie niet dood in de winter?
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Nee hoor. Meestal niet. Bij ons komen ze elk jaar terug,
Rieneke1
10 jaar geleden
Nee, binnen gaan ze juist dood.
Het zijn buitenplanten die uitstekend winterhard zijn.

Antwoorden (1)

Ja, dat is inderdaad een aardbeienplant. Ter illustratie een foto van de aardbeienplant in onze tuin, met dezelfde blaadjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Als er uitlopers van de aardbeienplant op de grond komen, groeien er worteltjes aan (niet van die oranje...) en dan ontstaat er zo'n klein plantje.

Toegevoegd na 4 minuten:
Sorry, de foto staat op zi'n kop...
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
ja, dat is een aardbeiplantje, de uitlopers waar het in het vorige antw over ging maken nieuwe plantjes, die je los kunt steken en als nieuw plantje kunt planten.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ja het is imderdaad een aardbeienplant