hoelang moet je doorgaan met vogels voeren?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Z512099
10 jaar geleden
Waarom zou je de tuinvogels geen welgevuld buikje gunnen?
Wat is daar nu verkeerd aan...

Antwoorden (2)

Je kan doorgaan zolang je wil.
Uit onderzoek is gebleken dat vogels toch wel het juiste voer aan hun jongen geven.
Zo geven meesjes rupsen en ander dierlijk eiwit aan hun jongen, terwijl ze zelf vitaal blijven door van de vetbollen en pindanetjes te snoepen.
In de versteende woestenijen die onze steden zijn, met veelal betegelde tuinen, kunnen ze altijd wel wat extra's gebruiken.
Rieneke1
10 jaar geleden
fremar
10 jaar geleden
zou er toch voor zorgen ze ook niet te overvoeden,zodat ze hun instinct om zelf voedsel te zoeken niet verliezen.
Rieneke1
10 jaar geleden
Vogels zorgen zelf wel dat ze niet overvoerd raken, en hun instinct om zelf voedsel te zoeken zullen ze echt niet kwijtraken.
Vergeet niet dat vogels een erg snelle stofwisseling hebben, en de hele dag in beweging zijn.
Castle
10 jaar geleden
Het is nooit verkeerd om door te voeren. Je ziet zo ook de vogeltjes steeds terugkomen in je tuin. Het is natuurlijk voor de 'ouders' van een jong ook goed omdat ze anders eten moeten zoeken voor hun jong en hunzelf. Nu hebben ze in ieder geval zelf nog wat makkelijks.
Vogels voeren in deze zeer zachte winter is leuk voor de mens, maar zinloos voor de vogels.
Als je goed oplet is dat ook prima te zien, door de afwezigheid van veel vogels in onze tuinen.
Ook was dat goed te zien bij de laatste tuin vogel telling, er waren aanzienlijk minder vogels te tellen.
In de natuur is ruim voldoende voedsel te vinden voor alle soorten vogels.
Mogelijk krijgen we hierdoor de komende zomer ook meer jonge vogels, omdat de hoeveelheid voedsel bepaalt hoeveel jongen er groot gebracht worden.
Het is dus niet nodig met het voeren door te gaan, ook is de kans dat je muizen en zelfs ratten gaat krijgen vrij groot.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Cryofiel
10 jaar geleden
+!