Kan de gemeente bewoners van een koophuis een beukhaag in de voortuin verplichten en deze ook verplicht laten onderhouden?

Ik heb dus een huis gekocht, nieuwbouw.

Sinds gisteren staat er in de voortuin een beukhaagje. Deze is daar geplant door de gemeente. Hoort bij de woning, staat ook in de koop overeenkomst. Daar staat in dat wij de beukhaag moeten onderhouden, verzorgen.

Maar eigenlijk wil ik die haag helemaal niet. Ik heb een plan om van de voortuin een rotstuin te maken met mooie kleine plantjes en wat verhogingen en eventueel water. Die beukhaag past daar niet bij.

Kan ik er onderuit en die beukhaag toch weghalen?

9 jaar geleden
in: Tuin
3.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Dat wordt dus de beukenhaag minimaal één keer per jaar snoeien, vóór de langste dag van het jaar en niet op zondag. Je zult in Kesteren met nog veel meer geconfronteerd worden met wat je misschien niet wilt, maar waar je je wel bij neer moet leggen. Jij bent er komen wonen.
Sterkte en maak er een mooie rotstuin van.
https://www.google.nl/search?q=beukenhaag+met+rotstuin&sa=X&biw=1366&bih=589&tbm=isch&tbo=u&source=univ&ei=MohLVPq_GYLyaqiagrAP&ved=0CEUQsAQ
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Oh ja, het was ook een eigen keus, daarom schreeuw ik ook niet meten dat ik hem eruit ga rukken en vraag ik netjes of ik er onderuit kan. (Overigens...zo'n struik kan toch ook ineens dood gaan natuurlijk, jammer hoor hehe) En volgens mij staat er in het koop contract dat ik de heg moet onderhouden, maar er staat niet in, op welke plaats deze moet staan. Achtertuin mooie plek ;-)
HeerVoldemort
9 jaar geleden
Oh ja, we zijn er trouwens uitgekomen met de buren over die schutting. Het stuk wat tegen het huis komt, komt geen klimop in. In het middenstuk komt wel klimop, en eventueel een andere klimplant erbij met een bloemetje erin. Dat vonden de buurvrouw en ik wel zo gezellig. De kosten zijn ontzettend laag, dus we kunnen mooi mee betalen.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Clematis (tientallen soorten) staat ook mooi tegen een schutting. De "Nelly Moser" is heel sterk.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
op het gevaar af subversief te zijn...staat er in het contract ook dat u de beukenhaag GOED moet verzorgen?
HeerVoldemort
9 jaar geleden
*gemene grijns* nee dat staat er niet.

Het beste antwoord

In een overeenkomst zijn afspraken gemaakt, waar mee je hebt ingestemd.
Dus kom je daar niet onderuit.
Maak aan de binnenkant van de haag een muurtje, gestapeld van stenen of gebruikte spoor bielsen, een halve meter hoog ( of hoger)
Graaf een gat voor een vijver en gebruik deze grond tegen het muurtje aan.
Zo zie je al een groot deel van de haag niet meer en doordat je veel minder ziet, past de haag nu veel beter bij je rotstuin.
Nu kan je je helemaal gaan uitleven in je alpentuintje.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ivana
9 jaar geleden
Zo simpel is het leven! Plus.
burgos
9 jaar geleden
inderdaad +
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
goedzo, niet piepen maar denken in mogelijkheden.