Van welke boom is dit blad?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Ivana
9 jaar geleden
Een tulpenboomblad in herfstkleur.
http://www.bomengids.nl/lente2/pics/tulpenboom@bladdscf5573.jpg
Rieneke1
9 jaar geleden
Dat kan je toch als antwoord zetten Ivana?
Ivana
9 jaar geleden
Ja Rieneke, maar ik zit niet op punten te wachten en heb me al zo vaak geërgerd aan antwoorden die verplaatst werden, dat ik het soms maar zo doe. Ik weet dat dit antwoord aan alle eisen voldoet, maar dit komt ook aan bij vraagsteller, dus....
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik snap 'm Ivana, ik zet om diverse redenen zelf ook regelmatig een antwoord als reactie neer, vaak omdat ik geen puf heb om er een mooi verhaal van te maken :)

Antwoorden (2)

9 jaar geleden
Dit is het blad van de tulpenboom oftewel Liriodendron:

Liriodendron is de naam van een geslacht van planten uit de Tulpenboomfamilie. Het geslacht telt slechts twee soorten; beide soorten zijn bladverliezend. Liriodendron tulipifera (Amerikaanse tulpenboom) is de bekendste van de twee soorten en is afkomstig uit oost-Noord-Amerika waar de soort ook een belangrijke houtleverancier is. De andere soort, Liriodendron chinense (Chinese tulpenboom), is afkomstig uit China en Vietnam.