Ziet deze trachycarpus fortunei er gezond uit?

Deze mooie boom heb ik deze zomer gepland bij ons vakantiehuis in de bergen 1 km hoogte. Het is nu eind november , hoe ziet de plant er naar de eerder genoemde omstandigheden uit? Ik was van plan om isolatie maatregelen te treffen vanaf -15 graden, is dit een goede denkstap?

Alvast dank

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Je hebt de plant pas deze zomer geplant, dus ik ga ervan uit dat het een vrij jonge plant betreft: die hebben bescherming nodig tegen gure wind.
Verder kan deze plant veel lagere temperaturen verdragen dan andere palmen, maar zo vreselijk winterhard is hij nou ook weer niet.
Ik zou het geluk niet tarten, maar eerder maatregelen treffen en niet wachten tot het -15 is.
Bronnen:
Rieneke1
9 jaar geleden
Rieneke1
9 jaar geleden
Ik heb idd geen kennis van deze soort, maar mijn Botanica is uitvoerig genoeg.
Verder is dit antwoord wellicht handig voor iemand die wel een jong exemplaar heeft.
Maar graag gedaan hoor, geen dank!
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
+1 Rieneke1
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Als je hem pas deze zomer geplant / verplant hebt, moet je hem behandelen als jonge plant. Zeker wat vorstbestendigheid betreft. Rieneke heeft gelijk. Oppassen met gure wind en niet wachten tot -15 met inpakken
Je Palm ziet er gezond uit.
Palmen groeien maar langzaam, zeker als je ze net hebt geplant.
Ieder jaar komen er enkele nieuwe bladeren aan en zullen er enkele bladeren afsterven.
Zo ontstaat de stam van de palm.
Maar voordat de strenge vorst er is, nu dus, kun je hem gaan inpakken- beschermen.
Het is de vraag of hij op 1 km. hoogte de winter zal overleven.
Door al het inpakken en weer uitpakken zal de palm nooit echt mooi worden.
De ingepakte bladeren zullen makkelijk knakken en bruin worden en tegen de tijd dat er weer nieuwe aan zitten, moet je weer gaan inpakken.