hoe stel ik mijn grasmaaier af?

mijn grasmaaier slaat stukken over en gooit het uit de opvangbak, wat kan ik hier aan doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Wat voor een grasmaaier is het?

Antwoorden (2)

Ik denk dat de opvangbak vol is.
De opvangbak eerder leeg maken en misschien ook iets langzamer maaien, of minder breed maaien, op die manier krijgt de machine meer capaciteit om het gemaaide gras in de opvangbak te krijgen
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Er kunnen verschillende oorzaken zijn.
1 het gras is te nat.
2 de messen zijn te bot.
3 de messen en onderkant van de maaier zijn erg vuil met aangekoekte grasresten.
4 het maaimes is versleten, door het telkens laten slijpen, wordt het mes steeds minder breed en gaat het minder blazen.
Een goed mes blaast het afgemaaide gras de opvangbak in.