Mag een vleesetende plant bronwater ?

ik weet dat een vleesetende plant regenwater mag, geen kraanwater, maar is bronwater ook goed ?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (2)

Het gaat erom dat het water kalkvrij is. In bronwater zit ook kalk, alleen minder dan in kraanwater.
Koop een waterontharder, dan kan je er zelf voor zorgen. En anders gedestilleerd water kopen.
Amadea
9 jaar geleden
In heel veel bronwater zit veel kalk en juist die kalk is niet goed voor deze planten.
In een aquariumwinkel kan je dit laten meten, dan weet je meer.
Soms is ook slootwater uitstekend, zeker na veel regenval ( testen)