Is gaashekwerk toereikend?

Wij hebben 2 jaar geleden een gaashekwerk (lengte 29 meter) laten plaatsen als erfafscheiding. Daartegenaan laten we hedera groeien. Maar, wij wonen in een buitengebied waar meer wind staat dan in een woonwijk. Na een aantal stormen hebben we de palen van het hekwerk (die bij plaatsing 1 mtr in de grond zijn geslagen) moeten verstevigen door er palen in beton tegenaan te zetten.
We zijn er toch nog steeds niet gerust op of het bestand is tegen de harde winden een poldergebied. Kan iemand ons geruststellen of heeft iemand een suggestie voor een steviger oplossing voor dit hek met hedera?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Dat hangt er heel erg vanaf hoe veel hedera er groeit, en hoe dichter het begroeid is. Hoe dichter het groeit, hoe zwaarder het wordt, hoe harder de wind aankomt. Mijn advies is met extra palen het te verstevigen.