mijn bamboe krijgt bruine bladeren, wat kan ik best doen?

Ik heb vorig jaar de wortels van mijn bamboe goed moeten insnoeien. ik had echt geen andere keuze : ze zaten over heel mijn tuin, in de afwateringsriool, de regenriool enz...
Ik heb de bamboe zelf ook goed moeten uitdunnen, en heb een folie van 1 meter ingegraven zodat hij niet meer kan woekeren.
Veertien dagen terug heb ik nog enkele wortels moeten verwijderen zodat ik het putje kon verhogen zodat de bamboe er niet meer zo makkelijk in geraakt.
Maar nu begint hij dus te vergelen en krijgt bruine tippen. Ik wil zeker niet dat hij er het loodje bij legt... wat kan ik best doen (gieten doe ik al)

9 jaar geleden
in: Tuin
9.8K
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik denk niet dat nog iets anders hoeft te doen dan wachten. Ik neem aan datje bij de wortelsnoei witte punten aan de wortels heb gezien en dan gaat het wel goed. De plant kan nog wel bruiner worden maar als het goed is zul je binnenkort wel nIeuwe uitlopers gaan zien.
Hou wel de rest van je tuin in de gaten want de achter gebleven wortelresten gaan geheid opnieuw uitlopen en je zult er nog wel een tijd last van houden.
liveisgreat
8 jaar geleden
je méént het... ik denk dat ik een crisis krijg als ik nog een uitloper zie :-). vorig jaar twee weken van mijn jaarlijkse vakantie opgeofferd om die wortels weg te krijgen...
ik weet niet of ik witte punten gezien heb aan de wortels, maar ik hoop dat je gelijk hebt en het weer goed komt. bedankt voor je reactie alleszins.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
En toch wil je hem houden? ;-)

Het beste antwoord

Een bamboe is een wintergroene plant.
In het voorjaar tegen de tijd dat hij weer gaat groeien, laat hij eerst een deel van het oude blad vallen.
Het wordt bruin of geel en valt af.
Maar ook kunnen stormen veel bruine punten veroorzaken.
Gek genoeg zie je dat pas weken na de storm, soms nog later.
Dus lijkt het me volkomen normaal.