wat is dit voor een plantje?

Gekocht omdat ik dacht dat het een bes-soort is. Maar weet dat niet zeker. Heeft iemand een idee wat dit voor een plant is. Er zitten geen stekeltjes aan. Het blad is niet harig.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.2K
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik houd het op een framboos.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
@Eddijst komt nog wel een keertje langs, maar een framboos zou het kunnen zijn.

Het beste antwoord

Het vrijwel zeker een Rubus.
Hieronder vallen de bramen, wijnbessen en de frambozen.
Mogelijk is het een sier framboos, die gekweekt wordt voor de mooie bloemen.
Maar het kan ook een gewone framboos zijn, er zijn erg veel soorten in, die onderling veel op elkaar lijken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Rieneke1
8 jaar geleden
Bramen en wijnbessen vallen al af, omdat die stekels hebben.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
hebben frambozen ook!
tenminste die in mijn tuin staan.
Rieneke1
8 jaar geleden
Oh, de mijne niet.
Ik heb heerlijke herfstframbozen, die gele.
Rieneke1
8 jaar geleden
Plusje van mij.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Mijn herfst brambozen hebben van die hele fijne gemene stekeltjes, ik heb een soort die gaat nu bloeien en nogmaals in de herfst, ook gele, maar ze zijn niet zo lekker, ga andere soorten planten.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank Eddijst, het is nog niet helemaal uitgesloten maar ik ga ervan uit dat je gelijk hebt.

Andere antwoorden (1)

Lijkt op kattenkruid. Wrijf even een blad tussen de vingers, indien je vingers dan naar citroen ruiken is het kattenkruid. Zoniet, kan je dit antwoord naar de prullenbak verwijzen :-)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dank xxxIII, maar er komt geen citroengeur vanaf.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dan houdt het op. Komt vast wel iemand hier met het juiste antwoord. :-)
Amadea
8 jaar geleden
Ruik je wel een andere geur, EsjeLylo, of is de plant niet geurend?
Rieneke1
8 jaar geleden
Het lijkt voor geen meter op kattenkruid (nepeta cattaria).
Is eerder een soort van framboos oid.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Een meter is inderdaad teveel, maar vond de bladeren er wat van weg hebben. Bij nader inzien niet nee. Maar goed, was het proberen waard toch? http://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/1/12/Nepeta_cataria_Sturm24.jpg/400px-Nepeta_cataria_Sturm24.jpg
Rieneke1
8 jaar geleden
Wel jammer voor de poezels.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Ik heb wel weer rare katten, ze zijn er niet extreem gek op.
Rieneke1
8 jaar geleden
Geef je ze niet per ongeluk framboos dan? ;)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Lol! Nee, gewoon eigenwijze krengen zijn het. Heerlijk.