Wanneer is het in je tuin ophangen van Tibetaanse gebedsvlaggen niet toegestaan?

Ik wil graag Tibetaanse gebedsvlaggen in mijn voortuin en achtertuin ophangen. Het gaat dan om vlaggenlijnen van bv 8 meter met vlaggen van bv ca. 30 x 30 cm. In de voortuin staat een vlaggenmast waar ik ze aan zou willen bevestigen en dan langs de voorgevel naar b.v. een hoog raam. Ze zijn dus duidelijk zichtbaar vanaf de straat, ook als ik ze in de achtertuin zou ophangen, omdat zowel de voor- als achtertuin open zijn. Nu vraag ik me af of dit is toegestaan. Ik weet dat je zonder vergunning 1 vlaggenmast van max 6 mtr mag plaatsten op je 'erf' en dat je een vlag mag ophangen, ook als je in het buitengebied woont, zolang het maar geen commerciële vlag is, maraboe zit dat met die leuke en mooie Tibetaanse gebedsvlaggen?

Toegevoegd na 3 minuten:
Dat 'maraboe' slaat uiteraard nergens op (autofill text) en moet natuurlijk 'maar hoe' zijn! ;-)

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
2K

Antwoorden (1)

In je achtertuin mag je gewoon je wasgoed ophangen, kan niemand iets van zeggen.
Maar wat jij wil, is de buurt provoceren.
Want waarom in je voortuin en dan ook nog 8 m omhoog tegen je huis?
Dat is vragen om moeilijkheden en ergens zal er wel een wetje zijn die hierop van toepassing is.
Bij b.v konings dag, en bepaalde voetbalwedstrijden, worden vaak huizen totaal in het oranje gehuld, maar dat zal iedereen wel begrijpen.
Denk ook wel dat het tijdelijk is toegestaan, maar je huis het hele jaar door totaal in het oranje, zal toch wel problemen geven.
Dus denk ik, dat het wel mag, maar de manier waarop zal problemen geven.
Doe het dan in je achtertuin op bescheiden schaal en niet te hoog.