welke blauwbloeiende plant is dit?

Ik heb m als bermplant gezien....zie 1e foto.
Is het misschien een blauwe vergeet-me-niet? ....zie 2e foto.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
2K
Rieneke1
8 jaar geleden
Ik denk dat het myosotis is: de vergeet me niet valt onder deze familie.

Het beste antwoord

Dit moet het akkervergeet-mij-nietje zijn,een vrij algemene soort in ons land.
Het akkervergeet-mij-nietje (Myosotis arvensis) is een in België en Nederland algemeen voorkomende, tot 60 cm hoge plant uit de ruwbladigenfamilie (Boraginaceae). Het werd vroeger "middelst vergeet-mij-nietje" genoemd.
fremar
8 jaar geleden
Amadea
8 jaar geleden
Afbeeldingen daarvan laten mij een geel hartje zien, en dat staat niet op de foto van vraagsteller.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor al jullie reacties / meekijken !!

Andere antwoorden (1)

De combinatie van blad en bloem brengen mij erbij dat het Overblijvende ossentong, Pentaglottis sempervirens is. Een stinsenplant, die ook verwilderd voorkomt langs bosranden en langs straten en heggen in stadsgebieden.

De bloemen van Overblijvende ossentong lijken op vergeet-me-nietjes. Het enige vergeet-me-nietje dat qua formaat van de plant enigszins in de buurt komt bij overblijvende ossentong is het Kaukasisch vergeet-me-nietje (Brunnera macrophylla), een tuinplant uit de Kaukasus die soms verwildert. Hiermee vergeleken is Overblijvende ossentong robuuster, meer behaard en minder rijkbloemig. Ook hebben de onderste bladeren van het Kaukasisch vergeet-me-nietje een duidelijk hartvormige voet en zijn ze niet wit gevlekt.
Amadea