Is dit inderdaad een pioenroos?

Heb wel andere foto's van pioenrozen gezien, maar geen foto van het blad, dus ik vraag mij af of dit ook een (hybride) pioenroos is...

Toegevoegd na 4 dagen:
@cohardenbol: nog wat extra foto's ter vergelijking. Maar zijn er nog grotere bloemen van de pioenroos dan, want ik vind die van mij toch wel behoorlijk groot?

En inderdaad, mijn plant/struik/boom is nu ruim 1 meter hoog en minimaal net zo breed, en door de jaren heen zijn het aantal bloemen ook wel toegenomen.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1K
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Dit is een pioenroos en zo te zien een half gevulde.
Ik denk dat een boerenpioen is zoals vroeger bij ons in de tuin
Z512099
8 jaar geleden
Volgens mij een Boompioen ...
Z512099
8 jaar geleden
@ corhardenbol, foto bijvoegen kan alleen als je zelf een vraag stelt, foto posten bij een antwoord kan al een hele tijd niet meer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Er is een groot verschil tussen de gewone pioenroos en de boompioenroos. De gewone soort is een vaste plant die in de winter geheel afsterft en in het voorjaar vanuit de grond weer op komt.
De boompioen heeft in de winter takken boven de grond, is dus een heester.
Vanuit die takken komen er in het voorjaar de bladeren en bloemen aan.
Er zijn heel veel verschillende boompioenen in allerlei kleuren en vormen, van klein tot heel groot, van dubbel tot enkelbloemig.

Het beste antwoord

Gezien het blad wat ik kan zien, is het de boompioen.
Eigenlijk dus een struik en geen vaste plant.
De boompioen wordt ongeveer 1.5 m. hoog en bestaat in zeer veel kleuren en vormen.
Helaas bloeien ze maar een dag of 10 per jaar