Hoe kan ik de stamdikte en kroonomvang van een boom meten?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.8K
Erna55
8 jaar geleden
Stamdikte is niet moeilijk te meten.
De stamdikte is de omtrek van de stam. Neem een meetlint en meet de omtrek van de stam.

Antwoorden (1)

De stamdikte meet je dan op 1,30 meter met een meetlint. Dat is vrij algemene methode.
De kroonomvang zie je alleen een meetmethode op basis van projectie en andere methodes zijn relatief tov de omgeving stam of vorm van boom.