Wat is de naam van deze plant?

Ik zou graag de naam van de plant, weergegeven op onderstaande afbeelding, willen weten. Hartelijk dank aan degene die mij hieraan kan helpen!

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
Amadea
8 jaar geleden
Kan je ook een foto geven waarop de bloemen scherp te zien zijn? Deze is helaas niet te vergroten...
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Sorry Amadea, dit is de enige foto waar ik over beschik. Ik hoop dat jij, of iemand anders er toch nog raad mee weet.

Het beste antwoord

Het is de Hemerocallis, ook wel eendagslelie genoemd.
De bloemen gaan in de ochtend open en aan het eind van de dag voorgoed weer dicht.
Ze bloeien dus maar een dag.
De bloemen zijn eetbaar en op internet zal je best wel wat recepten kunnen vinden hoe ze klaar te maken.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Hartelijk dank voor je antwoord!