Verwijder je het kopje van de fuchsiabloempje?

Ik heb gehoord dat je uitgebloeide bloempjes van de fuchsia moet verwijderen zodat je steeds meer bloempje krijg. Mijn vraag is nu ->Verwijder ik nu alleen het bloempje of ook het knopje eronder?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Antwoorden (2)

Het knopje er onder is het vruchtbeginsel.
Laat je het zitten dan kan het een soort van bes worden
Komen er veel van die bessen aan, dan stopt de bloei.
Knip je ze er tijdig uit, dan gaat de bloei door.
En ook vanaf nu, iedere week bijmesten.
Anders stopt ook de bloei in de zomer.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
klopt, het gaat juist om dat knopje.
Verwijdering met knopje er onder bevordert de doorbloei, toch kan het lonen er enkele te laten zitten [ met name bij 1-jarige planten ], het zaad wat zich vormt kan je gebruiken om weer nieuwe planten te kweken zodat je niet elk jaar geld hoeft uit te geven aan een nieuwe plant.