Hoe lang duurt het van kersepit tot vruchtendragend boompje en hoe diep moet de pit in de grond en wanneer?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
1.4K

Het beste antwoord

Het is nog maar de vraag of een kersenpit ooit zal uitgroeien tot vruchtdragende boom. Als dit al het geval is, zal het een jaar of 6 tot 10 duren, voordat de eerste bloemen aan de boom komen. Als er dan kersen uit groeien zullen het waarschijnlijk erg zure vruchten worden.
De meest gebruikelijke manier om een boom met lekkere kersen te kweken, is onderstam stekken en later een bovenstam er op enten.