hoe ziet kattenpoep eruit?

op mijn terras heb ik steeds een stinkende sliert (lijkt op poep) liggen, ik vermoed van een kat.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
5.5K

Antwoorden (1)

De kans is klein dat het van een kat is ; katten begraven in de regel hun ontlasting. Zomaar op het terras poepen doen katten eigenlijk niet. Drollen die je tegenkomt bij het graven in je bloembedden of moestuin zijn echter een ander verhaal ;-)

Je hebt er geen foto bij gedaan, maar afhankelijk van het formaat kan het heel goed de ontlasting van een egel of van een marter(achtige) zijn. Die poepen wel graag in het wildeweg in tuinen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Googelen op de poep in kwestie levert wellicht herkenbare plaatjes voor je op. En hoewel het niet meer wordt bijgehouden, levert ook het poepboek nog een schat aan informatie op.

http://www.poepboek.nl/index.php?page=groteboodschap
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
In de paartijd (mei - augustus) laten de mannetjes egels een stinkende sliert achter.
Als het een beetje naar rotte vis ruikt is de kans heel groot dat het van een egel is. Ik heb al tientallen jaren een tuin en niet zo'n kleintje. Dagelijks komen er katten op bezoek. Ik plant en rooi alles met de handen, zonder handschoenen. Ik heb nog nooit, maar dan ook nooit, in kattenontlasting gegrepen. De buren klaagden over "steeds en allemaal" kattendrollen in hun tuin. Heb geadviseerd deze bij mij te brengen (dat is al meer dan tien jaar geleden). Tot op heden nog niets ontvangen.
Wat deze klachten betreft (niet alleen over katten, die krijgen overal de schuld van ;;)): overdrijven is ook een vak.
nounka
8 jaar geleden
een hele site over kakatjes,... jeeezeslief... Hoewel het wel handig is om te kunnen opzoeken heb ik zo iets van... ik zie mezelf toch niet elke avond ontspannend op mijn site naar fototjes van kaka kijken. Ieder zijn ding zeker. Lijken me trouwens er veel van te weten.