Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

hoe houd je wespen bij druiven vandaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
6.6K
Cryofiel
8 jaar geleden
Preventief door te zorgen dat de druiven niet beschadigen, toch? Bij mij komen wespen alleen op beschadigde druiven af. Als ik vanaf het begin zorg dat de druiven niet beschadigen, en dat ik die paar druiven die eventueel toch een wondje hebben wegknip, heb ik nooit last van wespen bij mijn druiven.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Door zakjes om de druiventrossen heen te binden. Daar zijn speciale fruithoezen voor, ook geschikt voor appels en peren. Zie bijvoorbeeld http://www.tuinmarkt-totaal.nl/bestrijdingsmiddelen/fruithoezen-17x22cmset-50-stuks.html

Maar een ouderwetse wespenvanger kan ook erg effectief zijn om wespen bij de druiventrossen vandaan te houden. Je kunt deze in een winkel kopen, of er zelf een maken. Vullen met een zoete drank, bijvoorbeeld siroop of sap.
(Lees meer...)
Amadea
8 jaar geleden
Bakjes met azijn in de buurt .vochtige kruidnagels of nog beter in borrelglaasjes vlakbij . Maak een wespen val ! . Google dat maar . Zet er een ventilator op gericht dat helpt alleen als die hard staat maar is uitstekend tegen de vliegjes . Nogmaals wespen haten azijn en de lucht van kruidnagels .
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding