hoe houd je wespen bij druiven vandaan?

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
6.6K
Cryofiel
8 jaar geleden
Preventief door te zorgen dat de druiven niet beschadigen, toch? Bij mij komen wespen alleen op beschadigde druiven af. Als ik vanaf het begin zorg dat de druiven niet beschadigen, en dat ik die paar druiven die eventueel toch een wondje hebben wegknip, heb ik nooit last van wespen bij mijn druiven.

Antwoorden (2)

Door zakjes om de druiventrossen heen te binden. Daar zijn speciale fruithoezen voor, ook geschikt voor appels en peren. Zie bijvoorbeeld http://www.tuinmarkt-totaal.nl/bestrijdingsmiddelen/fruithoezen-17x22cmset-50-stuks.html

Maar een ouderwetse wespenvanger kan ook erg effectief zijn om wespen bij de druiventrossen vandaan te houden. Je kunt deze in een winkel kopen, of er zelf een maken. Vullen met een zoete drank, bijvoorbeeld siroop of sap.
Amadea
8 jaar geleden
Bakjes met azijn in de buurt .vochtige kruidnagels of nog beter in borrelglaasjes vlakbij . Maak een wespen val ! . Google dat maar . Zet er een ventilator op gericht dat helpt alleen als die hard staat maar is uitstekend tegen de vliegjes . Nogmaals wespen haten azijn en de lucht van kruidnagels .