Hoe zou ik een tuin van een huurwoning zo goedkoop en makkelijk mogelijk kunnen aanleggen?

Van de woonbedrijf mag ik tegels gebruiken in de tuin maar bij verhuizing moet ik alles weer weghalen, wat ontzettend zwaar voor me zal zijn. Geen garantie of iemand dit gratis wilt ophalen en meenemen. Teveel uitgeven wil en kan ik niet, ook omdat ik tijdelijk hier zal verblijven omdat woning niet deugt. Wat is de beste optie, zowel goedkoop als makkelijk, ook i.v.m. verhuizing.

Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
in: Tuin
6.7K

Antwoorden (3)

Gratis:
Wachten totdat er leuk "onkruid" opkomt,
ondertussen dingen weghalen die je niet leuk vindt.

Als je goeie tegels of stenen gebruikt zal er zeker over een paar jaar iemand zijn die ze er gratis uit komt halen.
Op een gratis af te halen facebook pagina hier in de buurt worden zelfs echt oude stoeptegels soms nog opgehaald.

Onbewerkt hardhout is ook altijd in trek.
Nieuw meestal erg duur, maar soms kom je leuke prijzen tegen. 2e hands kan je geluk hebben en je komt er altijd weer vanaf, want zelf deels rot is het goed stookhout. (gemengd met gewoon hout)
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Het duurste en zwaarste werk is inderdaad tegels. Zelfs als je ze gratis op kan halen, moet je nog vervoer hebben en flink sjouwen. En mooier wordt je tuin er niet van. Vreemd dat de woningcorporatie wil dat je alles weer weghaalt als je er uit moet. Een vijver of bomen kunnen ze eisen om te verwijderen, maar een terras(je) moet gewoon kunnen blijven liggen.
Ik zou kijken hoeveel ruimte ik nodig heb om te kunnen zitten, en voor de rest inderdaad bodembedekkers. Er zijn genoeg mensen (zoals ik) die regelmatig planten over hebben, en het zonde vinden om levende planten weg te moeten gooien. Is er op marktplaats niemand die in de buurt planten over heeft, kijk dan eens bij de groei en bloei afdeling in jouw buurt. www.woonplaats.groei.nl daar hebben ze vaak in het voorjaar en najaar ruilbeurzen waar je planten mee kan krijgen als je het vraagt.
Verwijderde gebruiker
8 jaar geleden
Je hele tuin na het egaliseren inzaaien met gras.
Koop op koopjeshoek, marktplaats enz een grasmaaier.
Het gazon niet bemesten, dan zal het ook veel minder groeien en hoef je minder te maaien.
Wel goedkoper kan niet.