Alleen maar sprietjes van Sneeuwklokjes of blauwe druifjes?

Begin oktober heb ik verschillende bolletjes gepland, een paar van deze bolletjes kwamen met een paar groene sprietjes binnen een paar weken boven de grond. (ik weet niet meer welke) te vroeg dus. Momenteel krijg ik steeds meer sprietjes maar geen bloemen. Moet ik deze bolletjes maar gewoon in de grond laten zitten zodat ze hopelijk volgendjaar weer met bloemen opkomen? Of is de kans klein dat er volgendjaar nog iets leuks boven de grond komt zetten behalve sprietjes?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
9.9K

Het beste antwoord

Ik weet niet waar je de bloembolletjes van gekocht of gekregen hebt, maar misschien zijn ze wel in een koelcel
opgeslagen geweest. Je hebt ze begin Oktober geplant
(relatief vroeg) in het najaar. Daardoor denk ik dat ze al
direct zijn gaan uitlopen, omdat de bodem thempratuur
toen hoger was dan in een koelcel waar ze denkelijk waren opgeslagen. Daarna is de kou gekomen en is het
groeiproces onderbroken geweest. hierbij heeft de bol al
te veel van zijn groeikracht gebruikt om in het vroege
voorjaar een bloem te ontwikkelen,en is er alleen groen te voorschijn gekomen. Wat de bollen betreft laat ze maar
staan volgend jaar kun je de bloemmetjes bewonderen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Gewoon laten staan! Die gaan volgend jaar gewoon bloeien. Blauwe druiven en sneeuwklokjes bloeien elk jaar weer. Wel vreemd dat ze absoluut geen bloeiem hebben gevormd dit voorjaar. Wellicht een te grote tik gehad met de invallenede vorst.

Ze hadden trouwens al een maand geleden moeten bloeien :D
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vreemd verhaal, want gekochte bollen zijn altijd groot genoeg om het voorjaar er op te bloeien.
Blauwe druifjes maken al groen in het najaar en lijken wel op een pol gras, sneeuwklokjes kwamen dit jaar pas in februari boven en bloeide eind van deze maand.
Laat de bolletjes maar zitten en geef ze extra mest b.v. culterra, misschien bloeien ze volgend jaar.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Gewoon laten zitten, bij mijn zijn de bollen ook allemaal wat later dit jaar, misschien komen de bloemen nog en anders volgend jaar zeker weten.