Welke plant is dit?

Weet iemand welke plant dit is? Er is een takje vanaf gevallen, kan ik dit stekken? En zo ja, hoe? Vraag van iemand zonder groene vingers... ;)

Verwijderde gebruiker
7 jaar geleden
in: Tuin

Antwoorden (1)

Het is een kalanchoë. Niet de soort die tegenwoordig overal te koop staat en dubbele bloemetjes heeft (Calandiva), maar een uitgegroeide Kalanchoë blossfeldiana. Deze behoort tot de familie Crassulaceae en is dus een succulent.

Het beste kun je deze plant na de bloei wat terugsnoeien en verpotten. Dan krijgt ie weer z'n oorspronkelijke vorm terug.

Er een stek van tot een nieuwe plant laten groeien is heel goed mogelijk. Je stopt een jonge scheut in een potje met zanderige grond. Dat vormt vrij gemakkelijk wortels en dan kan je het later overzetten in een iets ruimere pot.
Amadea