Graag zou ik willen weten of je met hydro korrels elke plant in een pot of bak buiten kunt zetten??

Op mijn werk heb ik 2 prachtige planten bakken, maar i.v.m. vakanties en weekenden is het misschien handig om deze planten (omdat ze dan wel 2 weken niet echt veel water krijgen) De hydro korrels de planten dan toch wat nat houden.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
1.2K

Antwoorden (3)

Op zich wel, maar het omschakelen van aarde naar hydro korrels is niet zomaar eenvoudig gedaan. Feitelijk moe tje de wortels leren dat alle voeding & water behoefte vn klei korrles in plaats van uit aarde komt.

Ik denk dat het makkeljiker is om te kijken of een collega je planten kan wateren..

J
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik zou niet overschakelen op hydro, maar een lege petfles vullen met water.
deze kan je ondersteboven in de aarde zetten (deels ingegraven), en die zal langzaam leeglopen.
Rieneke1
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
rieneke, heb ik al eens geprobeerd met mijn tomaten in mijn kas, maar het werkt niet echt goed, of de fles liep te snel leeg, of hij verstopte en kwam er geen water meer uit.
Even overschakelen naar hydro is niet mogelijk, dat is een heel moeizaam proces, alleen haalbaar in een goede kas van de kweker en het kost veel tijd ( maanden )
Wel kan je , je planten wennen aan minder water, veel plantenbakken kunnen wel een week zonder water en als ze er aan gewend zijn, nog wel langer.
Wel is een en ander afhankelijk van de soort plant, de grootte van de plant en de inhoud van de plantenbak.
Als je de planten de komende tijd laat wennen aan minder water, dan kan je als je met vakantie gaat, ook nog even flink snoeien, daardoor heeft de aangepastte plant nog minder water nodig.