Zou een Vinca major ( grote maagdenpalm ) het doen in een bak op een balkon, en hoe groot zou die bak dan moeten zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.5K

Het beste antwoord

Ja hoor hij doet het ook op een balkon in een bak goed,en hoe groot die bak dan moet zijn dat bepaal je zelf, door de hoeveelheid planten die je wilt planten.Een Vinca major
wordt meestal met een tussenafstand van 30 á 35 cm.
geplant. Je kunt hem op het balkon overigs ook uitstekend
als hangplant gebruiken Hij is matig winterhard. Dus in
bakken gevoeligger voor de vorst, daarvoor afschermen die bakken in de winter.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor. Feitelijk kan de plant in elke grootte gezet worden, zolang de plant nog klein is. Je moet zelf besluiten hoe groot de bak moet zijn. Of het dus een gewone balkonbak voor de balustrade is, of een 'speciekuib' grote pot; In beiden zal de plant goed groeien. Wel water geven, en elke 6-12 weken even wat mesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan prima. Hier een site met veel tips, over balkontuinen:

http://www.neerlandstuin.nl/algemeen/balkon.html
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ja dat kan, bij mijn vorige huis had ik een dakterras en daar had ik bakken en potten in allerlei maten, als bodembedekker gemengd met vaste planten, stond leuk en scheelde heel veel water geven.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grote Maagedenpalm is een wilde groeier, maar in bakken doet hij het rustiger aan, hij groeit in zon en schaduw en is erg sterk.
Een nadeel, in een winter met veel vorst kan hij op het balkon in een bak nog wel eens bevriezen, plaats dus bij felle vorst, of bij vorst met veel wind, de bakken met de grote maagdenpalm uit de wind , tegen het huis aan.
Zet er desnoods wat om heen, als ze maar uit de wind staan.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+