Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Zou een Vinca major ( grote maagdenpalm ) het doen in een bak op een balkon, en hoe groot zou die bak dan moeten zijn ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
4.5K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor hij doet het ook op een balkon in een bak goed,en hoe groot die bak dan moet zijn dat bepaal je zelf, door de hoeveelheid planten die je wilt planten.Een Vinca major
wordt meestal met een tussenafstand van 30 á 35 cm.
geplant. Je kunt hem op het balkon overigs ook uitstekend
als hangplant gebruiken Hij is matig winterhard. Dus in
bakken gevoeligger voor de vorst, daarvoor afschermen die bakken in de winter.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Ja hoor. Feitelijk kan de plant in elke grootte gezet worden, zolang de plant nog klein is. Je moet zelf besluiten hoe groot de bak moet zijn. Of het dus een gewone balkonbak voor de balustrade is, of een 'speciekuib' grote pot; In beiden zal de plant goed groeien. Wel water geven, en elke 6-12 weken even wat mesten.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ja, dat kan prima. Hier een site met veel tips, over balkontuinen:

http://www.neerlandstuin.nl/algemeen/balkon.html
(Lees meer...)
AlphaLimaSierra
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+
Ja dat kan, bij mijn vorige huis had ik een dakterras en daar had ik bakken en potten in allerlei maten, als bodembedekker gemengd met vaste planten, stond leuk en scheelde heel veel water geven.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De grote Maagedenpalm is een wilde groeier, maar in bakken doet hij het rustiger aan, hij groeit in zon en schaduw en is erg sterk.
Een nadeel, in een winter met veel vorst kan hij op het balkon in een bak nog wel eens bevriezen, plaats dus bij felle vorst, of bij vorst met veel wind, de bakken met de grote maagdenpalm uit de wind , tegen het huis aan.
Zet er desnoods wat om heen, als ze maar uit de wind staan.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding