Wat kost een volkstuintje ongeveer?

Wij hebben nog een flink stuk grond over waar wij - door een recht van overpad- verder weinig mee doen. Het pad loopt midden door ons erf, en aan de andere kant komen wij maar heel weinig. We hebben echter wel het onderhoud er aldoor aan, en daarom zitten we er aan te denken om dit stuk grond te gaan verhuren voor volkstuintjes.

We hebben echter geen flauw idee hoe wij dit moeten aanpakken en hoe dit normaal gesproken in zijn werk gaat. Huur je zoiets per M2, en per jaar, of anders?

Ik kan me ook voorstellen dat het plaatsgebonden is, bijv. in de randstad met weinig ruimte dat je er dan meer voor betaalt dan (bij ons) in het oosten van het land waar meer ruimte is.

Wie heeft hier ervaring mee wat betreft het huren en/of verhuren van een volkstuintje, en wil deze met ons delen?

Alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
26.9K

Het beste antwoord

bij ons in de buurt kun je een tuintje van 80 m2 huren voor 25 euro per jaar en dat is incl waterkosten

je hebt er alleen geen stroom maar je kunt accugereedschap gebruiken

maar ik denk dat als je het onderhoud kwijt wilt je het gewoon voor een vriendenprijsje moet verhuren
zo rond de 30 euro voor 50 m2 en dan kun je zelf kiezen of je een waterleiding met meter naar achter legt en dan die kosten door alle huurders deelt
en dat kun je ook met de stroom doen maar dat is niet noodzakelijk en water is dat wel natuurlijk
denk eraan dat je er echt niet rijk van zult worden en je hebt altijd vreemde mensen achter je huis lopen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Bij mij in de buurt worden tuintjes van rond de 150-200 M2 verhuurd voor rond de 80 euro per jaar. Maar ik woon in het zuiden

Toegevoegd na 7 minuten:
exclusief waterkosten dan he, maar volgens mij is grond heir in het zuiden minder duur dan bij het gooi enzo
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Als u een volkstuin huurt moet u rekening houden met een jaarlijks bedrag aan tuinkosten variërend van ongeveer € 175,00 tot € 550,00

Toegevoegd na 1 minuut:
in de link staat ook waar je verder rekening mee moet houden zoals watergeld verontreinigingsrecht die je als bezitter van de grond tenslotte moet betalen
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
De jaarlijkse kosten van een volkstuin liggen rond de € 400 a € 500 al naar gelang de grootte van de tuin, verzekering, waterverbruik en vaste lasten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb een volkstuin in Brabant, Ik betaal hiervoor 20 ct per meter per jaar. Hier komt dan ieder jaar nog bij mest, zaad kool- en andere planten. Ik ben per jaar niet meer kwijt dan 60 tot 70 euro. Ik heb het gehele jaar door groenten en fruit.

Toegevoegd na 40 minuten:
Ik wil ook nog even opmerken dat mijn organisch afval uit de keuken en de tuin rondom mijn huis allemaal naar de composthoop gaat in de volkstuin. De groencontainer wordt zo nooit gebruikt dus de volkstuin kost bijna niks per jaar!
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
houd er rekening mee dat als je toestaat dat er op gebouwd wordt jij als eigenaar verantwoordelijk zal zijn... Vergunningen bestemmingsplan e.d. Dat zou je dus ook mee moeten nemen in de prijs.
ik zel heb een volkstuintje in Haarlem en mag daar een houten gebouw opzetten dat niet groter is dat 7% van de gehele tuin. Ik betaal 91 euro per jaar voor een tuin van 200 M2 Maar ik moet daar bij vertellen dat ik bij een tuinvereniging zit en dat de grond van de tuinvereniging zelf is.... AL dik 90 jaar trouwens