Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan ik augurken over gras laten groeien?

Een tijdje geleden heb ik een vraag gesteld over augurken. Ze kunnen nu verspeend worden, en ik heb besloten om het op de manier van Ed te doen en de augurken in wijde bakken te zetten en toch over de grond te laten groeien.

Nu heb ik er wel een leuke plek voor waarbij ze niemand in de weg zullen liggen, maar dat is wel gras, of liever gezegd; het was een verwilderd stukje tuin wat we rigoreus hebben af gemaaid. Zouden de augurken goed op dat stuk gras kunnen groeien, of is het toch beter om er worteldoek oid onder te doen?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
716

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja hoor geen enkel probleem, wel moet je de planten ruim van het gras vandaan planten, ze moeten wel 1 m2 vrije grond hebben, omdat grasplanten veel voedsel en vocht weg halen, maar dat ze daarna over en door het gras kruipen gaat prima.
Vergeet niet die m2 kale grond zeer goed los te spitten en te bemesten en bij droog weer regelmatig water geven, anders komt er meeldauw in en is de groei er uit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Thanks maar weer ;-)

Andere antwoorden (1)

Ja dat kan heel goed. Maar ik zou er een worteldoek onder leggen, anders bestaat de kans dat het gras de augurken overwoekerd, en bij vochtig en nat weer de
augurken kunnen gaan rotten.
En dit is denkelijk niet de bedoeling.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding