Vanaf half augustus, ook een beetje afhankelijk van wanneer jij ze gepoot hebt.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Afhankelijk van de grootte die je wilt hebben. Nicola kan je over langere periodes poten, ebn zijn over langere periodes van het jaar 'rijp'. Je kan ze laten zitten tot het loof uit zichzelf afsterft. Maar vanaf het moment dat de planten beginnen emt bloeien begint de aardappel vorming, en kan je elke 2 weken of zo even voorzcihtig kijken hoe groot de knollen zijn. Als ze je ideale formaat hebben kan je gaan oogsten.

Oogst wel voor de winter begint, want kou & nat over langere tijd kost je de knollen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Is al gebeurd,want wij eten ze vanavond. Liggen klaar in de garage om geschild te worden.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Je hebt verschillende soorten nicola aardappelen, de vroege en het late soort. Het vroege soort kan al vanaf
half juli geoogst worden en kan men bewaren tot voor de winter. Van de late soort laat men het loof helemaal
afsterven waarna ze geoogst kunnen worden, deze kan men de hele winter door bewaren.