Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

moet je onderin een grote plantenbak met hydro korrels een gaatje boren ?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
6.7K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ik heb een week geleden nieuwe potten gehaald voor buiten,
maar ik moest na even nagevraagd te hebben gaten onder in de potten boren, vanwege het eventuele teveel aan water wat zich op kan hopen vind een plant ook niet fijn teveel water gaan de wortels van rotten

ik moest eerst een laagje bubbeltjesplastic aan de binnenkant van de potten leggen en dan vullen met hydrokorrels en dat afvullen met potgrond.

Het bubbeltjesplastic om te zorgen, dat als er teveel water in de pot zou staan, dat het water de pot niet kapot kan drukken, als het vriest, omdat water dan uitzet.

De hydrokorrels houden vocht vast en de gaten voeren het overschot aan water af, als er teveel water in de pot staat.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Nee. Dan loopt het water er uit. Hydokorrels worden gebruikt om je planten te laten groeien op een water voedingsmengels. Hiervoor moet er wel water in blijven staan
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Hydrocultuur betekent letterlijk watercultuur. De wortels van de planten leven in het water (in plaats van in de aarde. Dus zeker geen gaatjes boren.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding