Wat zijn dat voor korrels?

zie foto.

Toegevoegd na 2 minuten:
Deze korrels vind ik zeer veel tussen de tegels in de tuin.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin
3.5K

Het beste antwoord

Dat is wormenpoep. De beste mestsoort voor je tuin ooit! gratis en voor niks.

Toegevoegd na 4 minuten:
Hier nog wat meer interessante informatie:

http://www.wormenkwekers.nl/?Wormenmest
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
+. nooit geweten dat je een doos regenwormen kon kopen.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-))
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Heel goed! + Nu die wormen nog uitleggen waar hun activiteiten meer nut hebben dan onder die tegels. :-)
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
:-)) Ik veegde het altijd gewoon mn tuintje in.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
de link was wat de doorslag gaf bij mijn keuze.

Andere antwoorden (2)

Om aan eten te komen, moeten wormen de grond in zijn totaal opeten, ze eten dus hun eigen gangetjes in de grond.

De voedingstoffen die in deze grond zitten waar de wormen wat aan hebben, halen ze er uit, terwijl de rest boven de grond wordt uitgepoept.
Ze moeten altijd een plekje hebben boven de grond en bij tegels is dat tussen de tegelvoegen, kijk je in een gazonnetje, dan zie je de zelfde womenpoepjes tussen het gras.

Het is dus uitgepoepte wormengrond, indien deze wormen in verteerde stalmest worden gekweekt, is het dus geen grond die ze uitpoepen maar een deel van de verteerde stalmest, deze wormenpoep is zeer vruchtbaar en kan gebruikt worden om planten te bemesten.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ik heb dat ook sinds een paar jaar. Geeft aan dat er veel wormen in je tuin zitten. Wormen zijn goed voor het luchtdoorlatend maken van de bodem en composteren van afval in de bodem. Van tijd tot tijd gewoon uitvegen met de bezem.