hoe verdrijf ik de eksters op mijn dakterras?

ik heb een paar nestkastjes opgehangen vorig jaar en nu komen er telkens een paar koolmeesjes buurten en eten van de vetbollen die ik opgehangen heb. Maar....die lusten die eksters ook!

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Tuin

Het beste antwoord

Leg de vetbolletjes in de nestkasten. Het gaatje is voor de eksters te klein als het goed is.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

je zult er bij moeten gaan staan en ze wegjagen

zet of hang je er iets neer dan verjaag je de andere vogels ook

je kunt wel die vetbol ergens inhangen waar alleen de kleinere soorten inkunnen en de grotere niet
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Wat een geluk, dat je behalve de meesjes ook de prachtige eksters op je dakterras krijgt, wat is nu je probleem?
Eksters zijn een van de meest intelligentste vogels in Nederland, overal waar zangvogels zijn, kom je eksters tegen, dit kan je nooit voorkomen, je kunt er niets aan doen, laat ze lekker meesnoepen en geniet van deze prachtige vogels met hun lange staart.