Wat kun je allemaal met zuiveringszout doen?

Vandaag heb ik zuiveringszout gekocht bij DA drogist.
Schrok van de prijs! 3.50 euro voor 125g.
Zuiveringszout is voor alle doeleinden geschikt had ik al gelezen. Niet alleen bij het bereiden van voedsel.
Er zijn vast en zeker andere dingen die je met zuiveringszout kunt doen .Wie op GV weet meer?

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Wonen
1.9K
Utrecht
13 jaar geleden
In hemelsnaam: waarom koop je iets zonder te weten wat je ermee moet??
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuiveringszout is zeker een aanrader om altijd in huis te hebben. Naast de lekkere gerechten die je ermee kunt maken (en waar in dit artikel niet eens aandacht aan is besteed), zijn er tal van mogelijkheden voor nuttig gebruik. En voor de eerste hulp geur ongelukjes is het zeker een topmiddel. Ontvangen van "http://www.leerwiki.nl/Waarvoor_kun_je_zuiveringszout_allemaal_gebruiken%3F"
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dus je beantwoordt je eigen vraag?
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Sorry Harmoni, ik was alleen maar benieuwd of er iemand nog meer toepassingen kon geven.
Intussen had ik al een site ontdekt en onbedoeld m`n eigen vraag beantwoord.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
dat kan wel eens gebeuren ;)

Antwoorden (5)

Waarvoor kun je zuiveringszout allemaal gebruiken?

Zuiveringszout, met als chemische formule NaHCO3, is een wit poeder, dat ondermeer te koop is bij de drogist. In recepten wordt het regelmatig gebruikt als rijsmiddel (in plaats van bijvoorbeeld gist). Zuiveringszout is ook bekend onder de naam natriumbicarbonaat en baking soda (met name in engelstalige recepten). Maar is dat het enige dat je er mee kan? Nee, met zuiveringszout kun je nog veel meer. In onderstaand artikel zal dat beschreven worden.

Zie link: http://www.leerwiki.nl/Waarvoor_kun_je_zuiveringszout_allemaal_gebruiken%3F
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Zuiveringszout kan gebruikt worden als wasverzachter!
Voeg 1 soeplepel (ongeveer 15 gram) toe bij de spoeling.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Vroeger gebruikten ze zuiveringszout ook om bij de sperziebonen te doen als ze niet gaar wilden worden. Mensen waren er toen nog van overtuigd dat groente alleen lekker was als het boterzacht was.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Leuk om te weten Cavia. Dankjewel voor je antwoord.
Vooruit, nog maar eens : bij de toko kan men 'Baking soda' kopen in het bekende oranje pakje met het logo van van Arm & Hammer. For Baking, Cleaning and Deodorizing.
Je kunt het bij de was doen, bij het afwassopje, in de afvalemmer tegen geurtjes, je kunt het als zacht schuurmiddel en als bakpoeder gebruiken. Samen met warme schoonmaakazijn gaat het bruisen en ontstopt het de afvoer. Het is een goed en milieuvriendelijk middel.
Bij de toko is het ook goedkoper dan bij de drogist.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Dankjewel Harmonika. Goede tips !
ik gebruik het al jaren als ik het zuur heb,een half theelepeltje oplossen op een half kopje water,en binnen nog geen minuut ben je van het zuur af.